سنگ ساختمانی

فروش انواع سنگ های ساختمانی : تراورتن،مرمریت،گرانیت،کریستال،گوهره،چینی،قیچی و...

سنگ ساختمانی

فروش انواع سنگ های ساختمانی : تراورتن،مرمریت،گرانیت،کریستال،گوهره،چینی،قیچی و...

سنگ ساختمانی

فروش انواع سنگ ساختمانی ، فروش انواع سنگ تراورتن ، فروش انواع سنگ مرمریت ، فروش انواع سنگ گرانیت ، فروش انواع سنگ چینی ، فروش انواع سنگ قیچی ، فروش انواع سنگ کریستال ، فروش انواع سنگ آنتیک ، فروش انواع سنگ گوهره ، فروش انواع سنگ جوشقان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

به طور کلی می‌توان گفت چنانچه سنگهای تراورتن دچار دگرگونی شوند به مرمر تبدیل خواهند شد و یا اینکه می‌توان گفت مرمر همان تراورتن پخته شده است و یا اینکه تراورتن همان مرمرنابالغ است حال چنانچه در میانه این فرآیند دگرگرونی و تبدیل تراورتن به مرمر از این معدن پرده برداری شود محصول تراانیکس است یعنی قسمتی از آن تراورتن و قسمتی به مرمر تبدیل شده است.ولی تراانیکس از لحاظ خواص فیزیکی نه مرمر است نه تراورتن و محصول مستقل به حساب می‌آید. سنگ ترااُنیکس تقریبا در اکثر معادن مرمر، ترااُنیکس هم یافت می‌شود و همینطور در بعضی از معادن تراورتن و معادن محدود هستند که ترااُنیکس خالص و به مقدار زیاد در ارتفاع مناسب در آن وجود داشته باشد.

این سنگ ساختمانی درمشخصه داشتن نقوشی پر رنگ و بعضا متفاوت کاملا شبیه تراورتن است و قسمتهائی از سنگ هم کاملا نور را از خود عبور می‌دهد. یعنی سنگ تراانیکس بر حسب خواصش بصورت گزینشی نور را از خود عبور می‌دهد و این موضوع صحنه‌های بدیع، جذاب و منحصر به فردی از زیبائیهای طبیعت را به رخ می‌کشد.

یکی از بهترین و صحیح‌ترین استفاده هائی که می‌شود از سنگ تراانیکس کرد ، حالت بوک مچ(BOOK MATCH) این سنگ است که به فضا روح داده و با خطوط طبیعی و زیبای خود نقاشیهائی کاملا هندسی و ویژه را به وجود می‌آورد.

یکی از این دسته سنگها،گروهی هستند که به آنها ترااُنیکس (TRAONYX) می‌گویند.
کلمه ترااُنیکس ترکیبی است از کلمه تراورتن (TRAVERTIN) و کلمه انیکس (ONYX) که همان طور که از اسم آن پیداست به گروهی از سنگها که مخلوطی از تراورتن و مرمر هستند ترااُنیکس می‌گویند.

نظرات (۱)

خوب و مفید
پاسخ:
تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی